Demirtaşpaşa Mahallesi İnönü Caddesi No: 111 Osmangazi Bursa

Randevu için arayın: 0224 253 33 30

KANAL TEDAVİSİ

Kanal tedavisi, dişin mine ve dentin tabakalarının altında ”pulpa” olarak adlandırılan dişin canlılığını sağlayan damar ve sinir paketinin herhangi bir sebeple iltihaplanması durumunda, sinir dokusunun temizlenmesi, kanalların sterilize edilip ardından doldurulması işlemidir.

Başlangıç aşamasında çürük tedavi edilmezse ilerler ve dişin sinirine ulaşarak burada iltihaba neden olabilir (pulpitis). Bu durumda kanal tedavisi uygulanması gerekir. Kron köprü restorasyonları sırasında dişin siniri (pulpası) açığa çıkabilir. Bu durum şiddetli ağrıya neden olacağından kanal tedavisi gerekebilir. Travmaya maruz kalan dişlerde bazı durumlarda kanal tedavisi gerekebilir. Bunu tam olarak tespit etmek için radyografi alınmalıdır.

Kanal tedavisi ağrılı bir işlem midir?

Tedavi sırasında lokal anestezi uygulandığı için herhangi bir ağrı olmaz. Tedavi sonrasındaki hafif hassasiyetler için uygun bir ağrı kesici kullanılabilir.

Kanal tedavisi kaç seans sürer?

Normal şartlarda en iyisi tek seansta kanal tedavisinin bitirilmesidir. Ancak enfekte bir dişte, enfeksiyonun durumuna göre iki veya üç seans da sürebilir. Böyle durumlarda seans aralarında dişe uygun antiseptik pansumanlar konarak geçici dolgularla dişin üzerinin kapatılması gerekir.

Endodonti (Kanal tedavisi) yapılmazsa ne olur?

Kanal tedavisi gereken ancak yapılmayan vakalarda; şiddetli diş ağrısı en sık görülen komplikasyondur. Bir süre sonra pulpanın canlılığını yitirmesiyle ağrı kesilebilir. Ancak bu durumda da enfeksiyon sinsi bir şekilde ilerleyerek çene kemiğine sıçrayabilir. Hem sorunlu dişin hem de komşu dişlerin kaybıyla sonuçlanan istenmeyen durumlarla karşılaşılabilir.

“babilklinik.com sitesinde yer alan bilgiler, bilgilendirme amaçlıdır. Kesinlikle tanı koyulması yerine geçmez”.

Bize Mesaj Gönderin

TELEFON NUMARAMIZ:

Randevu almak ve danışmak için lütfen bizi arayınız

ADRESİMİZ:

Demirtaşpaşa, Eski Gemlik Yolu Cad. No 111, 16010 Osmangazi/Bursa