Demirtaşpaşa Mahallesi İnönü Caddesi No: 111 Osmangazi Bursa

Randevu için arayın: 0224 253 33 30

DİŞ ÇEKİMİ

Diş hekimliğinde öncelik dişi tedavi etmek ve dişin doğal haliyle ağızda kalmasını sağlamaktır. Ancak bazı durumlarda hastanın sağlığının korunması veya planlanan tedavi nedeniyle diş çekimine başvurulmaktadır.

Diş çekimi en basit tabiriyle kemikteki soket denilen yuvasından dişin çıkarılması işlemidir. Tedavinin mümkün olmadığı, ileri derece çürük dişlerde, çarpma sonucu kırılan dişlerde, kanal tedavisine rağmen kurtarılamayan apseli dişlerde, diş eti iltihabı nedeniyle sallanan dişlerde, zamanında düşmeyen süt dişlerinde, kist veya tümör içeren dişlerde, doğru şekilde gelmeyen 20’lik dişlerinde, diş çekme yöntemi uygulanır.

Gömülü diş nedir, Gömülü diş çekimi nedir?

Diş etrafındaki çene kemiğinin çok yoğun olduğu ya da diş etinin çok kalın olduğu durumlarda, çene kavsinin dar olması nedeniyle dişin sürecek yer bulamaması halinde, süt dişlerinin erken kaybı sonucu ya da bazı hastalıklara bağlı olarak sürememiş ve diş etinin altında, kemik içinde kalmış dişlere gömük diş denir. Genellikle 20 yaş dişleri dişlerinde bu problem oluşmaktadır.

Diş çekiminden sonra nelere dikkat edilmelidir?

Çekim yarasının üzerine konan tampon yarım saat kadar tutulmalıdır.

Bu tampon atıldıktan sonra, gerekmiyorsa tekrar tampon konmamalı, oluşan pıhtının bozulmamasına özen  göstermelidir.

Ağız suyla çalkalanmamalıdır.

Çekim sonrası iki saat kadar bir şey yenmemeli, bu süre dolduktan sonra da  mutlaka ılık şeyler tercih edilmeli ve çok sıcak ya da soğuk yiyeceklerden uzak durulmalıdır.

24 saat sigara içilmemelidir. Sigara pıhtının bozulmasına ve yara yerinin iltihaplanmasına neden olabilir. Kuru soket denen bu durum uzun süre ağrıya sebep olur.

24 saat alkol alınmamalıdır.

Hiç bir şekilde çekim yerine dokunulmamalı, yara bölgesi emilip tükürülmemelidir.

Yaralı bölge 24 saat kullanılmamalıdır.

Ağrı olursa aspirin dışında bir ilaç tercih edilmeli, mümkünse bunun için hekime danışılmalıdır.

Çekim yeri mutlaka temiz tutulmalıdır. Yara içerisine yemek artığı dolması önlenmelidir. Çekimden 24 saat sonra, yumuşak bir diş fırçasıyla bölge yavaşça  fırçalanmalıdır. Bu sırada ılık tuzlu su gargarasından da faydalanılabilir.

Kanamanın hafif bir sızıntı halinde 6- 24 saat sürmesi normal kabul edilmektedir. Ancak aşırı bir kanama varsa ya da bu süre aşılmışsa mutlaka diş hekimine başvurulması gerekir.

Aynı şekilde, uzun süren ağrı şişlik durumlarında da hekime haber verilmelidir.

Sızıntı şeklinde devam eden kanamalarda, ıslatılmış bir çay poşeti, gazlı bezle sarılarak yara yerine konulabilir. Bu şekilde bir süre tampon yapmak, çayın içindeki bazı maddelerin kan durdurucu özelliği nedeniyle faydalı olabilir.

“babilklinik.com sitesinde yer alan bilgiler, bilgilendirem amaçlıdır. Kesinlikle tanı koyulması yerine geçmez”.

20 yaş dişi nedir?

20. yaş dişleri genellikle 17-26 yaşları arasında sürmesi beklenen 3. büyük azı dişleridir. Eğer 20. yaş dişleriniz doğru pozisyonda yerini almış sağlıkla bir diş ise çekime ihtiyaç duyulmaz fakat ihtiyaç halinde orotontik tedavide yer kazanmak amacı ile çekilmesi söz konusu olabilir.

Diş çekimi ağrılı bir işlem midir?

Diş çekimi işlemi anestezi altında gerçekleştirilir ve bu esnada ağrı hissetmezsiniz fakat tedavi sonrasında az da olsa ağrılarınız olabilir. Oluşan ağrılar ise ağrı kesiciler ile kontrol edilebilecek düzeydedir.

Bize Mesaj Gönderin

TELEFON NUMARAMIZ:

Randevu almak ve danışmak için lütfen bizi arayınız

ADRESİMİZ:

Demirtaşpaşa, Eski Gemlik Yolu Cad. No 111, 16010 Osmangazi/Bursa